نکات مهم درمورد یک فیلمنامه نویس

مرجع بروز ترین اخبار استخدام در ایران

نکات مهم درمورد یک فیلمنامه نویس

۶۴۹ بازديد

بازار کار فیلمنامه نویس
فیلمنامه نویسان، بسته به تجربه، مهارت و شهرت خود ممکن است در وهله اول با عوامل تلویزیون و سینما همکاری کنند. آنها همچنین ممکن است به عنوان کارمندان حقوق بگیر برای شرکت‌های تولیدی کار کنند، حتی برخی از آنها بر اساس قرارداد کار می‌کنند یا فیلمنامه‌ها را بر اساس مشخصات می‌فروشند.

نحوه کار فیلمنامه نویس
فیلمنامه نویسان به شکل مستقل یا طی قراردادهای کاری با کارگردان و یا کارفرمایان، کار می‌کنند. در شکل مستقل، افراد فیلمنامه نویس، ابتدا فیلمنامه خود را تهیه می‌کنند، سپس به تهیه کننده می‌فروشند. در این شکل از کار نیاز نیست که فیلمنامه نویس حتما در محل خاصی حضور یابد، بلکه می‌تواند به شکل دورکار در خانه خود به نوشتن مشغول شود.



اما در موارد دیگر و بسته به محل کار فیلمنامه نویس، نوع کار کردن متفاوت است و بر اساس قرارداد و پروژه می‌باشد. در این شکل از کار کردن نیز فیلمنامه نویس ممکن است ملزم به حضور در محل کار نباشد. از این رو شکل دورکاری را برای این نوع از کار کردن نیز می‌توان تعریف کرد.
شما می توانید برای اطلاع از نحوه استخدام برنامه نویس کلیک نمایید.

میزان درآمد فیلمنامه نویس
در حالی که بسیاری فکر می‌کنند فیلمنامه نویس باید پول زیادی به دست آورد، اما تفاوت زیادی بین نویسندگان فوق العاده موفق و نویسندگان کمتر شناخته شده نیز وجود دارد. اکثر فیلمنامه نویسان کارهای دیگری را برای حمایت از نوشته خود انجام می دهند. با این حال فیلمنامه نویس موفق، درآمد نسبتا خوبی دارند و حقوق آنها طی قرارداد با کارگردان یا کارفرمایان مشخص می‌شود.

منبع: مجله ایران استخدام

لیست 55 فیلم برتر IMDb

IMDb یک پایگاه و بانک اطلاعات اینترنتی معتبر مربوط به فیلم‌ و سریال‌ها، برنامه‌ها ی تلویزیونی، بازی‌های ویدئویی، رسانه خانگی و پخش آنلاین محتوا است. این پایگاه داده‌ها معمولا شامل اطلاعاتی از قبیل بازیگران، عوامل، بیوگرافی‌های شخصی، خلاصه داستان فیلم‌ها، رتبه‌بندی و نقدهای منتقدان و مخاطبان می‌شود. کاربران در IMDb به فیلم‌ها و سریال‌ها از 10 نمره امتیاز می‌دهند و به نوعی در نظرسنجی آن شرکت می‌کنند. علاوه بر کاربران، وب‌سایت IMDb نیز بر اساس معیارهای خود به فیلم‌ها امتیاز داده و سطح کیفی آنها را ارزیابی می‌کند. در ادامه این مقاله سینمایی فیلم های برتر IMDb که امتیاز بالایی از این وب‌سایت کسب کرده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

فیلم بر اساس واقعیت غریبانه

بهترین نمایش ها در نتفلیکس

بهترین های تلویزیونی از آغاز تاکنون

در این بخش بهترین فیلم های جهان از نظر IMDb را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. این عناوین به ترتیب برترین فیلم های IMDb معرفی می‌شوند. با معرفی برترین فیلم های IMDb همراه پلازا باشید.

1. فیلم رستگاری در شاوشنک  The Shawshank Redemption از برترین فیلم های IMDb

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.