تضمین کیفیت چیست و چه تفاوتی با کنترل کیفیت دارد؟

مرجع بروز ترین اخبار استخدام در ایران

تضمین کیفیت چیست و چه تفاوتی با کنترل کیفیت دارد؟

۶۵۲ بازديد

تفاوت تضمین کیفیت و کنترل کیفیت
کارشناس تضمین کیفیت اغلب با کارشناس کنترل کیفیت یکی پنداشته می‌شود؛ اما میان این دو فعالیت تفاوت‌هایی وجود دارد. تضمین کیفیت، سطح بالاتری از کنترل کیفیت است و وظایف و مسئولیت‌های آن متفاوت با کارشناس کنترل کیفیت است.

مطلب مرتبط: آگهی استخدام کارشناس کنترل کیفیت

معرفی شغل کارشناس تضمین کیفیت
به طور کلی، وظایف متخصص تضمین کیفیت عمدتاً شامل اطمینان از رعایت تمام استانداردهای خارجی قبل از رسیدن محصول نهایی به مشتری است. برای این منظور، متخصصان تضمین کیفیت مسئول اجرای فعالیت‌های بازرسی، شناسایی مناطق مشکل‌دار و ارائه نتایج بازرسی با کیفیت هستند. علاوه بر این، برنامه ریزی و انجام اقدامات اصلاحی در صورت مشاهده ایرادات را بر عهده دارند.

برای مشاهده مطلبی مفید در مورد وظایف کارشناس تضمین کیفیت کلیک نمایید.


برخی از شرکت‌ها ممکن است این نقش را با عنوان، کاردان تضمین کیفیت، تکنسین تضمین کیفیت، متخصص تضمین کیفیت، حسابرس داخلی تضمین کیفیت، مدیر انطباق تضمین کیفیت، هماهنگ کننده سیستم‌های کیفیت و سایر عناوین بشناسند. به طور کلی تضمین کیفیت، بخشی از سیستم کیفیت تولید است.

نتیجه گیری
در رابطه با کارشناس تضمین کیفیت و مراتب پیشرفت شغلی آن باید گفت که افرادی که در این سمت فعالیت می‌کنند، در صورت پیشرفت می‌توانند به عنوان مدیر این بخش ارتقا یابند. این شغل چشم انداز خوبی دارد، زیرا تضمین کیفیت تنها در رابطه با محصولات نیست، بلکه خدمات را نیز شامل می‌شود و می‌تواند در رابطه با تضمین کیفیت یک نرم افزار باشد. شما می توانید برای مشاهده مقاله هایی در مورد تضمین کیفیت کلیک نمایید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.