بازاریابی تلفنی چیست؟

مرجع بروز ترین اخبار استخدام در ایران

بازاریابی تلفنی چیست؟

۷۶۸ بازديد
معرفی بازاریابی تلفنی

Telemarketing یا شغل بازاریابی تلفنی اولین بار در دهه 1970 معرفی شد و از آن زمان به‌عنوان یک شغل، مطرح گردید. در قرن بیستم، اپراتورهای خانم در این شغل مشغول به کار شدند. شغل بازاریابی تلفنی به‌دلیل گسترش تبلیغات در این سال‌ها رواج خوبی داشت و هنوز هم از آن استفاده می‌شود. برخی فکر می‌کنند دوره این نوع بازاریابی به سر آمده و دیگر بازدهی کافی را ندارد. اما بازاریابی تلفنی به دلیل هزینه کمی که دارد همچنان حائز اهمیت است و یک گزینه مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌ شود.



بازاریاب‌ تلفنی که گاها با عنوان نماینده‌ فروش هم خوانده می‌شود، کسی است که محصولات و خدمات یک شرکت را به وسیله تلفن به فروش می رساند. او در مراکز تماس کارفرمایان یا در مراکز تماسی که مستقل از مشتری و کارفرما هستند کار می کند.

  • نقش اصلی بازاریاب تلفنی چیست؟
نقش اصلی بازاریاب تلفنی این است که کالاها یا خدمات را به مشتریان بفروشد. بازاریاب های تلفنی معمولاً هرگز مشتریان خود را رو در رو ملاقات نمی کنند ، بنابراین یک رفتار عالی تلفنی و همچنین تسلط بر هنر متقاعد کردن مشتری برای سرمایه گذاری در آنچه می فروشند ضروری است. برای آشنایی بیشتر با شغل بازاریابی تلفنی نیاز است بیشتر از وظایف و مهارت های بازاریاب تلفنی مطلع شویم.
  • کار بازاریاب چیست؟
کارهایی که یک بازاریاب تلفنی باید انجام دهد در درجه اول معرفی محصول یا خدمات و تاثیرگذاری کلامی بر مخاطب است تا با تاثیرگذاری بر ذهنیت مخاطب، او را ترغیب به خرید کند. همچنین باید قدرت حفظ رابطه با مشتری و توسعه آن در طول زمان را داشته باشد.

  • بازاریاب و تکنولوژی

لازم است که بازاریاب تلفنی قادر به استفاده از کامپیوتر برای وارد کردن اطلاعات مخاطبان و کار با نرم‌افزارهای مشخص شده برای تدوین و دسته‌بندی اطلاعات باشد.
در درون سازمان نیز می‌بایست که بازاریاب تلفنی، بتواند ارتباط با همکاران و سرپرست خود ایجاد کند تا اطلاعات لازم را به آنها انتقال دهد.

منبع: اصول بازاریابی تلفنی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.